В Україні повернуть плановий техогляд автомобілів. Такий законопроект розробило Міністерство інфраструктури.
— Нове авто чотири роки їздить без техогляду, а на п'ятий — проходить його, — пояснює міністр 37-річний Андрій Пивоварський.
Машини перевірятиме не Державтоінспекція, а приватні станції техобслуговування. Їх обиратимуть самі водії. На СТО видаватимуть довідку про стан автомобіля. Поліція матиме право перевірити її наявність у водія.
2016 року відновлять обов'язковий техогляд для вантажних машин міжнародного класу. 2017-го — для автобусів. 2019-го — для легкових автомобілів і причепів, а 2022 року — для мотоциклів.
— Техогляд потрібен, бо автопарк в Україні застарілий. Водії без професійного огляду не можуть повністю контролювати стан авто. Є такі деталі й поломки, які без спеціальної техніки перевірити неможливо, — каже 55-річний Володимир Караваєв, правозахисник, автор книжки "100 аргументів проти штрафів ДАІ". — Однак цей процес не повинен бути таким, як раніше. Тоді ніхто нічого не проходив, а водії купували талони в ДАІ. Тому від слова "техогляд" і зараз усіх тіпає.
Скільки коштуватиме послуга — невідомо. 2011-го, коли техогляд скасували, водії платили за легковик від 120 до 500 грн — залежно від віку машини.
— Повернення техогляду — вимога Євросоюзу. В директиві ЄС сказано: "перевірка технічного стану автомобіля задля безпечної експлуатації" (Україна приєдналася до понад 70 директив Євросоюзу. Одна з них — ЄС/40/2008 — по техогляду автомобілів у Європі. — "ГПУ"). Діагностика має бути недорога, швидка і зручна. Людина раз на кілька років діагностуватиме ходову частину машини. Думаю, це має коштувати близько 200 гривень, — говорить Володимир Караваєв. — Є два сценарії впровадження техогляду. Позитивний — коли Мінінфраструктури розробить технічні вимоги до станцій для огляду транспорту. Майстерні, що відповідатимуть цим критеріям, зможуть проводити його й видавати довідки. Негативний сценарій: якщо допускати до техогляду станцію буде чиновник, а майстерні зобов'яжуть брати ліцензії й акредитовуватися. Тоді знов запрацюють корупційні схеми. Власники станцій даватимуть хабар чиновнику, щоб той дав дозвіл. А через це СТО — піднімуть ціни.
Коментарі
1