На цьогорічному екомарафоні Shell Eco-Marathon Europe-2016 українська команда отримала нагороду за стійкість та командний дух.
Команда з Харківського національного автомобільно‑дорожнього університету "ЛША ХАДІ" виступала на екомобілі "ХАДІ-34". Вона представляла Україну серед 229 команд з 29 країн світу. Машина проїжджає на 1 л бензину 575 км. Проте, щоб взяти участь у цьогорічному змаганні, команда подолала чимало перешкод.
Про участь у Shell Eco-Marathon Europe-2016 Gazeta.ua розповів капітан "ЛША ХАДІ" Олександр Чернишов.
Як виникла ідея участі в таких змаганнях?
- 2007 року ми побачили змагання і зауважили, що на них не представлені команди з пострадянських країн. Потім зі студентським колективом обговорили, чи буде цікаво займатися подібним проектом. Власне з 2007 року почали створювати автомобіль. За два роки машина була повністю готова. Вже 2010 року ми зібрали кошти і поїхали представляти Україну на змаганнях. Цього року ми отримали кубок за найкращий командний дух. Перше наше досягнення - 575 кілометрів на літрі бензину.
Яка особливість конструкції автомобіля?
- Там стоїть мотор від силової техніки об'ємом 35 сантиметрів кубічних. Такі агрегати оснащені карбюраторами, але ми створили власний блок управління двигуном, програму і ритми роботи. Ще одна особливість машини в тому, що на ній застосували несучий кузов типу монокок. Ми - перший колектив в Україні, який створив такий варіант кузова. Крім цього, це один із перших студентських патентів, який оформили в нашій країні.
Як за цей рік змінилась машина?
- Основну роботу провели з модернізації програми управління і встановлення нового алгоритму руху по трасі. В цілому, для української команди основним аспектом було не показати результати на трасі чи встановити рекорд, а участь, оскільки проект припинили фінансувати. Команді вдалося зібрати кошти. Допомогли небайдужі люди і ми все ж поїхали на Shell Eco-Marathon-2016.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Компанія Shell надрукувала власний автомобіль
Що було найважчим у цьогорічному марафоні?
- Було дуже багато пригод з логістикою. Основна проблема - фінансові затрати. Британська віза дорога. Для команди це досить велика сума. Крім цього, у водія вантажівки, що транспортувала наш екомобіль, теж не виявилося британської візи. Тож перевезення можна було здійснити лише територією Європи. Машину вирішили везти до французького міста Кале, де її зустріла інша команда та допомогла відвезти на місце змагань. До речі, ця команда вже була на місці проведення марафону у Лондоні і повернулася у Францію, щоб забрати нашу машину.
Скільки учасників команди не змогли потрапити на змагання?
- Лише троє людей змогли вчасно отримати візи. Ще шестеро отримали візи лише цього тижня. Це спричинило складнощі, оскільки в команді у кожного є своя робота і не завжди людина може знати аспекти роботи свого колеги. Доходило до того, що колектив координував роботу по скайпу.
Чи внесете зміни у машини до наступного змагання?
- Звичайно, автомобіль зміниться до наступного змагання. Сьогодні-завтра автомобіль повернеться до Харкова. Модернізація грає ключову роль, оскільки це - технічний конкурс. У планах перейти на двигун з іншими параметрами: довгохідний з більшим об'ємом. Також потрібно провести його випробовування. Крім цього, плануємо розробити методику руху лондонською трасою. Тобто, ми хочемо побудувати новий, досконаліший, автомобіль.
Нагадаємо, у Харкові будують унікальний ралійний електромобіль Nissan Leaf. Ралійний Nissan Leaf змагатиметься на рівних із бензиновими суперниками. Машину випробували на зимовій гонці під Харковом, але це були змагання на серійних авто.
Коментарі