Ексклюзиви
вівторок, 22 серпня 2017 05:35

"Чверть аварій трапляється через перевищення швидкості"

Протягом півроку в Україні сталося 85,5 тис. автомобільних аварій. Загинуло близько 1,4 тис. людей. Кількість дорожньо-транспортних пригод зросла на 5% порівняно з минулим роком, повідомляють у поліції.

— Десь чверть усіх аварій трапляється через перевищення швидкості. Це — одна з головних причин смертності на наших дорогах, — говорить автоюрист 29-річний Богдан ­Глядик.

Чому побільшало аварій через перевищення швидкості?

— Два роки ніхто не займається фіксацією швидкості руху на дорогах. Водії це розуміють і тому "вмикають шумахерів". Навіть не замислюються про наслідки.

Які ще причини великої кількості ДТП?

— Водіння напідпитку. Це 15 відсотків від усіх випадків. Кількість таких аварій суттєво зросла торік. Поліцейські не мають повноважень просто так зупинити автомобіль. Якщо порушень немає, важко на відстані зрозуміти, чи водій п'яний. Тому нетверезий автомобіліст не боїться. Думає, якщо не порушуватиме, його ніхто не зупинить. І сідає за кермо на п'яну голову.

Більшість доріг в Україні двосмугові, зі зношеним дорожнім покриттям. Чи впливає це на аварійність?

— Так, але це не основна причина дорожньо-транспортних пригод. На третьому місці — ­неуважність водіїв під час обгонів, порушення правил переїзду перехресть, недотримання дистанції, порушення правил маневрування.

Нові поліцейські не беруть хабарів. Частіше патрулюють вулиці в населених пунктах. Чому ж водії стали більше порушувати?

— Патрульних на дорогах не так багато, як потрібно. Вони не можуть стежити за всім і помічати всі порушення. Водії розуміють це, тому ігнорують правила дорожнього руху.

Останнім часом в Україні побільшало машин на литовських і польських номерах. Всі оформлені на іноземців. Чи вплинуло це на аварійність?

— Такі автомобілі нерідко потрапляють в ДТП. Їх водії відчувають свою безкарність. Можуть просто залишити на місці злочину авто, зареєстроване на якогось поляка, і втекти.

Як зменшити смертність на дорогах?

— Перш за все, варто повернути фіксацію швидкості. Тоді почнуть штрафувати водіїв і це зменшить кількість аварій. Менше людей будуть перевищувати дозволену швидкість. В Україні з літа 2015 року ніхто не контролює швидкість на дорогах. Немає приладів, які її вимірюють. Жодного протоколу не склали про притягнення водія до відповідальності за перевищення швидкості.

На дорогах багато знаків із попередженнями про відеофіксацію. Торік закупили камери. Чому вони не працюють?

— Поки що не запустили цей механізм законодавчо. Декілька років тому автоматизовану фіксацію швидкості й накладання штрафів визнали неконституційною. Бо до відповідальності притягували власника машини, а не того, хто скоїв правопорушення. Але ж часто за кермом автомобіля — не власник. Багато машин в Україні продані за генеральним дорученням. Треба ці механізми доопрацювати.

Як боротися з нетверезими водіями?

— Є законопроект, що пропонує створити на дорогах пункти тверезості. Там перевірятимуть усіх підряд. На цих пунктах поліцейські матимуть законні підстави зупиняти транспортні засоби. Водію запропонують пройти огляд на стан сп'яніння. І він муситиме погодитися. Якщо відмовиться, це розцінять як правопорушення.

1,3 мільйона людей гине в автомобільних аваріях у світі щороку. В Україні — близько 4 тис. осіб.

Зараз ви читаєте новину «"Чверть аварій трапляється через перевищення швидкості"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути