пʼятниця, 14 червня 2013 07:00

"Волгу" без сидіння продали за 620 доларів

— Це не машина, а трактор. Вкидав у неї 15 мішків цементу (750 кг. — "ГПУ") і тягне без проблем, — розповідає черкасець 32-річний Юрій Гарматний. Торік за 5 тис. грн він купив "Москвич 2140".

— Буревій завалив веранду маминої хати. Вона живе в селі за 50 кілометрів від Черкас. Вирішив відремонтувати, добудувати ванну й туалет. Матеріали купити не проблема, а кожен раз наймати машину возити за 50 кілометрів — дорого. Вирішив узяти якесь робоче авто. Поїхав у Смілу на автобазар. Більшість "москвичів" за такі гроші убиті, з двигуна масло тече, під час гальмування машину несе вбік, колодки стерті, гальмівні циліндри поламані. Мені попався майже свіжий. Масло не тече, акумулятор новий.

"Москвичу" Гарматного — 34 роки. За цей час проїхав 50 тис. км. Кузов піднятий, задні ресори підсилені. Іржа є лише на арках задніх крил.

— Для траси кращі, звісно, "жигулі",  — каже власник. — Рєзвіші, салон більший. Але на них багато не потягаєш і на ґрунтовці гірші за "москвич".

За рік Юрій Гарматний замінив у "москвичі" бензонасос і манжети задніх гальмівних циліндрів.

27-річний Валерій Синиця із міста Біла Церква Київської області за 5 тис. грн купив ГАЗ-24.

— Мені запропонували роботу торгового представника, — розповідає. — Треба розвозити горілку по селах. Зарплата хороша, та треба машина. "Москвича" і "жигулі" брати не хотів. Для роботи треба міцна і потужна машина.

"Волзі" Валерія 39 років. Проїхала 150 тис. км. Кузов не іржавий, бо машина обладнана пластиковим захистом колісних арок, оброблена антикорозійним покриттям.

— У мене експортний варіант, — продовжує Валерій. — Блок двигуна хромований, радіоантена з електроприводом. Власник хотів 6 тисяч, але тисячу скинув, бо за два дні до продажу хтось вкрав із салону задній диван. Мені він і не треба. Весь салон зробив вантажним, замінив прогорілий глушник. Машина тягне все, що поміщається в салон. Бензину, правда, 15 літрів на сотню їсть, але мені його фірма купує. Єдиний суттєвий мінус "волги" — взимку часто стукають клапани, забиваються форсунки карбюратора.

52-річний киянин Олександр Митько виміняв ВАЗ-2101 на новий телевізор.

— У мене двоє синів, — каже чоловік. — Обоє хочуть їздити. Свою "октавію" не віддав би їм, бо принесуть у жменях. Поїхали на ринок щось недороге підібрать. Думав вкластися у 3 тисячі гривень. За такі гроші — тільки гнилі "москвичі" і "запорожці", а я хотів "копійку". Вона невибаглива, перевірена, запчастин повно й дешеві. На ринку такі — від 5 тисяч. Ходили-ходили, бачу: молодий хлопчина з дівчиною продають блакитну "копійку". Машина — одна із перших, бо дзеркало заднього виду ще кругле. Всередині італійські деталі, пробіг — 40 тисяч, двигун шепче. Тільки на крилах фарба постріляла.

Митько має власний магазин електротехніки.

— Запропонував тому пацану 42-дюймовий рідкокристалічний тєлєк, — каже. — Він як почув, аж очі загорілись. Дідова машина не треба, а тєлєк давно хотів. Обмінялись. Сини їздять. За місяць у "копійки" лопнув радіатор. Поміняли його і трамбльори, бо оберти двигуна "плавали". Це дрібниці. Найгірше, що прогнив ланжерон і відпав разом із рульовою тягою.

4,85 мільйона ВАЗ-2101 випустили на Волзькому автомобільному заводі з 1970 по 1988 роки. "Копійка" — адаптований до радянських доріг італійський "Фіат-124". Згодом на базі "копійки" виготовили ще шість моделей — 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107. Остання зійшла з конвеєра 2012 року.

250 гривень коштує оформити генеральне доручення на авто, якому понад вісім років. Новий власник має право користуватися ним, передоручати і продавати.

1355 гривень коштує поставити на облік автомобіль, якому понад вісім років.

Історія моделей

ВАЗ-2101 — "жигулі"

— разом із появою ВАЗ-2101 у СРСР з'явилися гайки та болти на 13 мм;

— у 1970-1972 роках "копійки" виготовляли з італійських запчастин, малювали італійською фарбою. Перші машини наїжджали до капітального ремонту двигуна 350 тис. км;

— "копійка" розганялася швидше за всіх легковиків у СРСР. З її появою на дорогах побільшало аварій;

— передні крила "копійки" жорстко приварені до кузова. Через це їх важко рівняти після аварії;

— ВАЗ-2101 коштував 5500 крб. Середня зарплата становила 130;

— "копійка" — єдина радянська машина, яку не комплектували радіоприймачем.

ГАЗ-24 — "волга"

— коштувала 9,1 тис. крб;

— перший радянський автомобіль, який має вигнуті бічні шиби і електропривід антени радіоприймача;

— у 1970-1971 роках до комплектації "волги" входило м'яке сидіння-вкладиш. Його встановлювали між передніми сидіннями, щоб вийшов диван;

— при виготовленні моделі використовували найбільшу кількість пластикових деталей — 350;

"Москвич"

— на модель "Москвич-408" вперше у СРСР установили колеса діаметром 13 дюймів;

— "москвичі" 408-ї, 412-ї та 2140-ї моделей були найбезпечніші серед радянських автівок;

— "Москвич-412" із 1971 року обладнували травмобезпечними кермовою колонкою, яка складалася в момент аварії, й панеллю із пінополіуретану, двоконтурною системою гальм та відбійниками на бамперах;

— "Москвич-408" — перша модель у СРСР, капот якої відкривався проти напрямку руху.

Для села годяться "москвич" і "волга"

Автослюсар 52-річний Сергій Климов з Києва понад 20 років ремонтує "жигулі", "волги" і "москвичі".

— У кожної машини свої плюси і мінуси, — каже. — "Копійка" простіша в обслуговуванні, дешеві запчастини. Але в "копійки" слабший кузов, швидше гниє. "Москвич" і "волга" міцніші, можуть везти більше вантажу, проте їх дорожче ремонтувати, більше бензину споживають. "Москвич" і "волгу" краще брати для села.

Майстер запевняє, що "москвичі" укомплектовані краще "жигулів":

— Навіть у найпростіших модифікаціях "Москвича 412" панель приладів виготовлена із м'якого безшумного пластику, ліворуч від водійського сидіння є ручка для відкривання багажника із салону, у всіх моделях є вакуумний підсилювач гальм. А на "жигулях" — тільки починаючи з "трійки" (ВАЗ-2103. — "ГПУ"). Коли глушиш "москвича" під час роботи склоочисників — ті стають на свої місця, як в іномарки. У "жигулях" так і лишаються посеред вікна. Важіль коробки перемикання передач "москвича" не вібрує під час руху, двері закриваються тихіше. Правда, у "москвича" часто перегрівається бензонасос і при швидкості вище 120 кілометрів на годину машина стає некерованою.

При купівлі машини майстер радить звертати увагу на деталі.

— Якщо брати "Москвич" — то тільки з рідними деталями, перевагу віддавати моделям Іжевського заводу. Якщо вибираєте "жигулі" — дивіться, чи не гнилий кузов. Тільки купили — замініть підшипник первинного валу коробки передач, сальники клапанів на прибалтійські й очистіть дренажні канали. Якщо взяли "волгу" — щомісяця переглядайте і змащуйте ходову.

Зараз ви читаєте новину «"Волгу" без сидіння продали за 620 доларів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути