— Ринок праці в Україні потребує робітничих спеціальностей: водіїв, слюсарів, будівельників, електромонтерів, — каже Наталія Проценко, директор обласного навчально-методичного центру професійно-технічної освіти. — Закінчивши професійно-технічний навчальний заклад, молода людина має змогу без проблем улаштуватися на високооплачувану роботу, розпочати власний бізнес.
Професійно-технічна освіта стає дедалі престижнішою. В області близько 10 тис. учнів опановують робітничі професії.
— Більшість професійно-технічних навчальних закладів Черкащини оснащені сучасною технікою, використовують новітні інформаційні, виробничі та педагогічні технології. З учнями працюють висококваліфіковані викладачі та майстри виробничого навчання, — продовжує Наталія Дмитрівна. — Відбувається переорієнтація наших закладів на підготовку незайнятого населення, підвищення кваліфікації працюючого.
У Черкаській області професійну освіту можна здобути за такими напрямами: автотранспортний (водій, автослюсар), електроенергетичний-машинобудівний (токар, верстатник, електромонтер, зварник), інфраструктурний (оператор електронно-обчислювальних машин, обліковець), сільськогосподарський (тракторист-машиніст, овочівник, бджоляр), харчовий (кухар, пекар, бармен, офіціант), швейний та сфери обслуговування (швачка, закрійник, перукар) та будівельний (штукатур, маляр, плиточник, лицювальник) тощо.
Можна опанувати відразу кілька професій
— Переваги навчання у професійно-технічних закладах очевидні, — запевняє Наталія Проценко. — За півтора-три роки можна опанувати відразу кілька професій. Учні, які прийшли до нас після дев"ятого класу, окрім диплома, отримують атестат про повну загальну освіту. А це актуально зараз, коли в школах запровадили 12-річне навчання. Дедалі більше учнів не хочуть гаяти час за шкільною партою до 19 років. Тим більше що за цей термін можна здобути професію.
Із 8 по 11 червня у Черкасах відбувалася виставка-презентація новітніх досягнень професійно-технічних навчальних закладів області. Можна було ознайомитися з напрацюваннями педагогів профтехосвіти: підручниками, посібниками, різноманітними дидактичними матеріалами. Окремо були представлені творчі роботи учнів, переможців конкурсів і фестивалів.
— Головним завданням виставки-презентації було продемонструвати потребу якісної професійної освіти в умовах сьогодення, — зазначає Наталія Проценко. — Переконати учнів здобувати професії, які відповідають потребам української економіки та громадянського суспільства.
Коментарі