Ексклюзиви
пʼятниця, 16 серпня 2013 00:15

Автозаправки не сплачують акцизу на пальне

Укравтодор передасть на обслуговування облдержадміністраціям і Раді Міністрів Криму 117 тис. км доріг регіонального та місцевого значення. Це 70% усіх шляхів країни. Магістралі державного значення надалі утримуватиме Укравтодор, повідомляють у відомстві. Місцева влада отримає гроші на утримання і розвиток доріг.

— Думаю, дороги вирішили передати, бо на рівні області легше визначити, що слід ремонтувати в першу чергу, — каже екс-мер Черкас 45-річний Сергій Одарич. — Проте таке нововведення користі не дасть, адже кошти на ремонт збиратимуть за нинішньою схемою. Вони так само йтимуть до Держбюджету, а звідти — до місцевих. І цих грошей знову бракуватиме. Тобто, навіть коли влада розуміє, що щось потрібно міняти, вона боїться проводити реформу, а вдається лише до реорганізації.

Як зараз фінансують і утримують дороги?

— За автошляхи загального користування — національні, регіональні, місцеві — відповідає Укравтодор. За дороги у населених пунктах — місцева та обласна влада.

Із 2011 року дороги утримують з акцизу на пальне — 22-32 відсотки його ціни. Наприклад, у вартості літра бензину А-95 (близько 11,5 грн. — "ГПУ") — 2,5 гривні акцизу. Це справедлива система. Хто більше їздить, більше розбиває дороги — той більше платить. Фури найсильніше розбивають, але споживають багато пального, то й платять більше. Також на ремонт доріг ідуть кошти від акцизного збору на нові автомобілі — 3 відсотки його вартості.

Раніше водії платили дорожній збір разом з акцизом на нові машини (надходили у місцеві бюджети. — "ГПУ"). Місто Черкаси мало щорічно 10 мільйонів гривень. Після включення дорожнього збору у вартість пального місто отримує 1,5 мільйона — це гроші з продажу нових машин.

Із держбюджету кошти на автошляхи в регіонах виділяють раз на кілька років, і то половину. Решту витрачали то на чемпіонат із футболу, то на будівництво чогось у Києві. Черкаська облдержадміністрація передала на дороги обласного центру 3 мільйони — замовила зробити трасу, якою губернатор їде з дому до роботи. Поклали лише середній шар асфальту. За два місяці там були тріщини. Через рік — ями.

36 мільярдів гривень потрібно на цьогорічний ремонт доріг, а виділять 16. Чому бракує коштів, адже платять усі водії?

— Водії — так. А ось мережі заправок ухиляються від сплати акцизу. На АЗС запитують: "Розплачуватиметеся готівкою чи карткою?" Якщо карткою — гроші пройдуть через банк, це побачить податкова й автоматично сплатять акциз. А готівку заправка може приховати. Тобто, фінансують дороги ті, хто розраховується карткою.

Із Кабміну нереально проконтролювати сплату акцизу тисячами автозаправок. Міська й обласна влада зі своєю податковою теж особливо в цьому не зацікавлені, бо гроші все одно підуть у Київ.

Як це виправити?

— Законодавчо закріпити за органами місцевої влади контроль за сплатою акцизу заправками та направляти ці гроші в той населений пункт, де вони знаходяться. Стоять, приміром, у райцентрі дві заправки — за 70 відсотків акцизу на продане там пальне будуватимуть дороги в цьому місті, а 30 відсотків передаватимуть у села й міста, де немає заправок.

Заасфальтували вулиці в кредит

Торік у Черкасах постелили 24 км багатошарового дорожнього покриття на п'яти основних магістралях.

— Ми випустили муніципальні облігації й продали їх. Залучили 60 мільйонів гривень, — розповідає колишній мер Сергій Одарич. — За п'ять років маємо викупити їх назад. Це свого роду кредит. Але вдвічі дешевший, ніж комерційний — 14 відсотків річних. Хоча так залучені кошти краще спрямовувати не на покриття, а на окупні об'єкти. Наприклад, альтернативні джерела енергії чи утеплення дитсадків, щоб заощаджувати на опаленні. Ми обрали асфальтування від безвиході. Вирішили, краще один раз зробити якісно, а потім із виділених грошей не ямки латати, а віддавати борг. За рік, можливо, і не було б що ремонтувати.

Через облігації кошти на дороги залучили у Вінниці та Луцьку.

Зараз ви читаєте новину «Автозаправки не сплачують акцизу на пальне». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути