Усі батьки мріють про те, щоб їхні малюки стали успішними, коли виростуть. Важко знайти універсальний рецепт, як виховати таких дітей.
Однак численні психологічні дослідження виявили, які спільні риси мають батьки успішних дітей, пише Fathers Club
1. Їх діти роблять роботу по дому
"Якщо діти не миють посуд, значить, хтось робить це за них", - вважає колишній декан Стенфордського університету Джулі Лікотт-Хаймс. - "Вони не вчаться необхідності роботи і тому, що для загального блага важливі зусилля і внесок кожного".
Спираючись на тривале дослідження (75 років) Harvard Grant Study, вона зробила висновок, що діти, які виконували роботу по дому, стають хорошими співробітниками - як індивідуально, так і в команді, а також більш здатні до емпатії.
2. Вони навчають дітей соціальним навичкам
20-річне дослідження більш, ніж 700 дітей в США показало значний взаємозв'язок між соціальними навичками в дитячому садку та успіхом в дорослому житті 20 років потому. Соціально компетентні діти, тобто ті, хто міг самостійно вибудовувати відносини з однолітками, допомагати іншим і співчувати їм, а також самостійно вирішувати проблеми, з більшою ймовірністю здобували вищу освіту і хорошу роботу до 25 років.
Тоді як діти зі слабкими соціальними навичками в дорослому житті мали схильність до запоїв, фінансової нестабільності та кримінальної поведінки.
3. У них високі очікування
Дані національного дослідження 6 тисяч дітей, народжених в 2001 році, проведені Каліфорнійським університетом, показали сильний вплив очікувань батьків на майбутні успіхи дітей.
Причому, незалежно від їх реальних можливостей на момент формування очікувань.
4. Найчастіше вони ладнають один з одним
У дітей з високо конфліктних сімей (не має значення повних або тих, в яких батьки розлучені) життя складеться гірше, ніж у дітей, чиї батьки миряться.
Одним з найсильніших стресів для дітей є розлучення батьків. Відлуння такого стресу можуть зберігатися на період в більш ніж 10 років у вигляді почуття втрати і жалю.
Однак, діти з неповних сімей, в яких батьки не схильні до конфліктів, більш успішні, ніж діти з повних, але конфліктних сімей. Спілкування дитини з розведеним батьком у разі його конфлікту з матір'ю негативно позначається на його успішності. Тоді як при хороших стосунках між розведеними батьками, спілкування з батьком йде на користь дитині.
5. Коли трапляється конфлікт, його вирішують коректно і на очах у дітей
Діти, які були свідками м'яких і помірних домашніх конфліктів, вирішених за допомогою взаємної підтримки, компромісів і позитивних емоцій, краще виробляють соціальні навички, мають більш високу самооцінку і почуття емоційної безпеки. А це сприяє їх контакту з батьками і успіхам у навчанні. Активні конфлікти не мають такого сильного впливу на пристосованість дітей, ніж постійне уникнення конфронтації в сім'ї. У разі "замовчування" розбіжностей діти відчувають, що щось не в порядку, але не розуміють, що саме і чому, і це призводить до стресу.
Деструктивні конфлікти призводять до хронічного стресу, підвищеної тривожності, почуття безнадії, а також можуть спровокувати у дітей злість, агресію, зухвалу поведінку, хворобливість, втому і негативно позначаться на успішності в школі.
6. Вони самі здобули вищу освіту
Згідно з дослідженням Університету Мічігану 2014 року, матері, які самі отримали вищу освіту, з більшою ймовірністю виховають дітей, які також її отримають.
У дітей матерів-підлітків (18 років і молодше) ймовірність закінчити школу і вступити до вишів менша.
7. Вони вчать дітей математики з раннього віку
Комплексне дослідження 30 тисяч дошкільнят з США, Канади і Великобританії (Північно-Західний університет) виявило, що ранні математичні навички можуть стати величезною перевагою в навчанні. Причому це стосується не тільки точних наук, а й, наприклад, читання.
8. Вони працюють над контактом з дитиною
Згідно з даними 32-річного дослідження, в якому взяли участь 243 людини, народжені в умовах бідності, із факторів, що впливають на майбутнє, найважливіше значення мають перші три роки життя дитини.
Якщо в цей час діти отримували "чутливу турботу" - матері реагували на їхні сигнали швидко і адекватно, а також забезпечували їм умови для дослідження світу, - то вони не тільки краще вчилися в школі, але і демонстрували кращі академічні результати у дорослому віці (після 30 років).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Діти-флегматики: важливі поради з виховання для батьків
9. Вони менше схильні до стресу
Згідно з дослідженням Університету Торонто кількість годин, які мами проводять з дітьми віком від 3 до 11 років, не має великого впливу на поведінку, добробут або досягнення дітей. Надмірна увага може мати навіть негативний ефект.
Завдяки такому психологічному феномену як "емоційне зараження", діти, "підхоплюють" почуття іншої людини - як позитивні, так і негативні, подібно до того, як поширюється вірус. Якість часу, проведеного з дитиною, важливіша за його кількість.
10. Вони більше цінують зусилля, ніж уникнення невдач
Багаторічні дослідження психолога з Стенфордського Університету Керол Дуек (зібрані в її книзі "Спосіб мислення: Нова психологія успіху") виявили, що є два способи мислення, які різняться в тому, як бачать успіх діти і дорослі. А саме:
"Фіксоване мислення" передбачає, що наш характер, інтелект і творчі здібності статично задані і не можуть бути значно змінені нами протягом життя. Тому прагнення до успіху полягає в уникненні невдач за всяку ціну.
"Мислення, що розвивається" - удосконалюється у випробуваннях і розглядає невдачі не як свідчення відсутності розуму, а як можливості для росту і розвитку наявних здібностей.
Якщо дітям кажуть, що вони отримали хорошу оцінку, бо вони розумні, формується "фіксоване" мислення. А якщо їм говорять, що вони досягли успіху, тому що старалися – це "мислення, що розвивається".
11. Мами в таких сім'ях працюють
Згідно з дослідженням Гарвардської школи бізнесу, значною перевагою для дітей є те, що їх мами працюють. Доньки таких мам з більшою ймовірністю отримають роботу на керівній посаді і будуть заробляти на 25% більше, ніж їх однолітки, які росли з мамами-домогосподарками. А хлопчики будуть більш активно допомагати по дому.
Особистий приклад найбільш переконливо демонструє ваші переконання і цінності, які ви хочете прищепити дітям.
12. У них високий соціально-економічний статус
П'ята частина американських дітей зростає в бідності, що сильно обмежує їх потенціал. За останні 25 років ситуація тільки погіршилася.
Згідно з дослідженням Дена Пінка, опублікованому в його книзі Drive (Мотивація), чим вищий дохід батьків, тим вищими будуть оцінки випускних тестів їхніх дітей.
13. Вони скоріше авторитетні, ніж авторитарні або "вседозволяючі"
Згідно з дослідженням Каліфорнійського Університету (Берклі), вперше опублікованому в 60-х роках, є три типи виховання:
Вседозволяюче - батьки намагаються все зрозуміти і не карати дитину.
Авторитарне - контролюють дитину і виховують її за чітко встановленими правилами.
Авторитетне - батьки намагаються розумно направляти дитину.
Ідеальним є авторитетний стиль - дитина росте з повагою до старших, але не пригнічується ними.
14. Вони вчать ретельності
Аджело Даквот, психолог з Університету Пенсільванії, виграла грант Мак-Артура "Геній" за дослідження такої важливої для розвитку успішної особистості риси як старанність. Її визначення - здатність зберігати інтерес і прикладати зусилля для досягнення довгострокових цілей. Дослідження виявило позитивну залежність успішності від наявності старанності серед таких груп, як студенти старших курсів Ліги Плюща, кадети Військової академії США Вест-Поінт і учасники національного орфографічного конкурсу Spelling Bee.
Важливо навчити дітей уявляти майбутнє, яке вони хочуть створити, і залишатися відданими цій ідеї.
15. Вони дають своїм дітям прості, зрозумілі імена
Безліч досліджень доводять, як важливо для успіху - зокрема в кар'єрі і фінансах, - мати загальновживане, легке для вимови ім'я.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 11 головних правил при виборі ідеального ім'я для дитини
16. Вони розуміють важливість здорового харчування і корисних харчових звичок
Успішні люди визнають, що здорові харчові звички допомагають залишатися зосередженими і продуктивними протягом дня, і в цілому важливі не тільки для фізичного, а й розумового здоров'я. Прищеплювати їх дітям мають батьки, причому особистим прикладом (багато досліджень, зокрема з книги Кетрін Штайнер-Адер The Big Disconnect - про виховання дітей в цифрову епоху).
Нагадаємо, британська родина замість школи навчає дітей у навколосвітній подорожі
Коментарі