Ексклюзиви
четвер, 03 червня 2021 18:40

"Велике крадівництво" спростили - засновниця "Ліги антитрасту"

"Велике крадівництво" спростили - засновниця "Ліги антитрасту"
Торік перед місцевими виборами президент Зеленський їздив областями і дивився на "Велике будівництво". Фото: president.gov.ua

"Слуги народу" вивели з системи Prozorro будівництво великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва вартістю в майже 100 млрд грн.

Про це Gazeta.ua сказала засновниця громадської організації "Ліга антитрасту" Агія Загребельська.

Так прокоментувала сьогоднішнє голосування у Верховній Раді змін до Закону "Про публічні закупівлі".

"Не пам'ятаю подібного, щоб в законі прямо прописали, що закупівлі будівництва великої кільцевої дороги навколо міста Києва будуть проводитися не у відповідності до норм закону "Про публічні закупівлі".

Це означає, що закупівлі будуть не в системі Prozorro, а в кабінеті керівника Укравтодору. Де той сам визначить компанію, яка будуватиме ділянку дороги. І разом із нею домовиться - за яку суму.

Простими словами спрощується процес "Великого крадівництва". Чиновникам не треба буде публікувати в Prozorro жодних вимог до підрядників, аукціонів, публікувати договори і так далі. Що спрощує корупційні схеми.

Це може бути пробним шаром. Якщо прокатить, то завтра за такою ж схемою можуть вивести всі ремонти, будівництва доріг. Або інші закупівлі, які захочуть", - говорить експерт.

Ситуація виглядає, як "середина фіналу Prozorro", на яку нападають "слуги народу", каже юристка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Університет Зеленського: для чого президенту новий вуз

Також вивели з відкритих, конкурентних всі торги для підготовки до Дня Конституції і Дня Незалежності, говорить експерт.

"Фактично в ручному режимі. Купу бюджетних грошей можуть витратити непрозоро, розподіляти між своїми підрядниками. У майбутньому це може бути зокрема вуз, який обіцяє побудувати президент"

Проголосований законопроєкт зручний для чиновників, які розподіляють бюджетні кошти: "Зможуть це робити за закритими дверима. Ніхто не буде оскаржувати, конкурувати по ціні. Зможуть таким чином захистити свою корупційну маржу".

"З іншого боку це вигідно наближеним до команди Зеленського компаніям. Які мають домовленості з цими чиновниками про те, що вони купуватимуть саме у них. Переконані, якщо занесуть корупційний відкат, то їм нічого не буде заважати", - говорить Агія Загребельська.

Також змінили процедуру оскарження. Антимонопольний комітет зможе не розглядати будь-яку скаргу бізнесмена, якщо вважатиме, що доказів не достатньо, каже експерт.

"Якщо раніше скарги в АМКУ розглядали державні уповноважені - ті, кого призначав президент за поданням прем'єр-міністра і пропозицією голови Антимонопольного комітету. То тепер тендерні скарги бізнесу розглядатимуть не державні уповноважені, а нові посадовці, члени комісії. Яких призначатиме одноособово голова АМКУ", - говорить юристка.

"Якщо президент законопроєкт не заветує, тоді Володимир Зеленський в тому числі зацікавлений, щоб відповідна поправка була прийнята", - каже Агія Загребельська.

20 травня Верховна Рада призначила Олександра Кубракова міністром інфраструктури. Раніше він очолював Укравтодор.

Кубраков займається "Великим будівництвом". Торік найбільше коштів фонду боротьби з Covid-19 витратили на будівництво, реконструкцію і ремонт автодоріг державного значення.

Зараз ви читаєте новину «"Велике крадівництво" спростили - засновниця "Ліги антитрасту"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути