Деякі кандидати витрачають на виборчу агітацію у 6 разів більше, ніж декларують.
Про це сказала координатор виборчих програм громадської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська.
"Ефективна система організації виборів і міжнародні стандарти передбачають прозорість фінансування виборів і не тільки з боку держави, а й з боку кандидатів. Бо у будь-якому випадку, фінансування виборих кампаній має здійснюватися з виборчих фондів, - пояснила вона. - Але коли ми здійснюємо підрахунок витрат кандидатів в окремо взятих округах, виявляється, що вони витрачають набагато більше, ніж декларують".
Так Айвазовська розповіла, що, наприклад, в декларації про доходи вказана одна суму, а на виборчу кампанію вже витрачена в рази більше.
"Декларація прибутків за 2012 рік перевищує в рази. Часом до 6 раз більше витрачають, ніж заробляють. І ми очікуємо, що у фінальних деклараціях щодо витрат будуть фіксуватися набагато менші суми", - пояснила координатор мережі ОПОРА.
Вона зазначила, що яскравим прикладом таких неточностей у звітах стане стаття щодо благодійності.
"В окремих округах виявилося, що основною статтею витрат, наприклад, на західній Україні є благодійність. Але я можу запевнити, що в офіційних звітах цього не буде. А благодійність у виборчий період часто тотожна підкупу виборців. І це, знову таки, корупціонує загалом виборчу систему і ситуацію напередодні дня голосування", - підкреслила Айвазовська.
Коментарі
3