Будівництво транспортного переходу "Керч - Кубань" може створити найкоротший транспортний шлях "Європа – Азія".
"Про необхідність спорудження цього мосту говорили давно, - зазначив у коментарі Gazeta.ua директор програм політичного аналізу та безпеки Міжнародного центру перспективних досліджень Віктор Чумак. - Але ніколи не виявляли бажання і не знаходили коштів. Для нинішньої влади збудувати міст буде принциповим питанням".
На думку експерта, побудова транспортної магістралі дасть новий поштовх для розвитку інфраструктури Криму. Міст поєднає російський і український береги і дасть можливість громадянам обох країн безперешкодно пересуватися. Для росіян багатьох регіонів шлях на відпочинок у Крим стане значно коротшим, ніж в обхід через всю Україну.
Також значно пожвавиться перевалка вантажів в обидві сторони. Раніше вантажі з Росії ішли на Крим в обхід через Миколаїв.
Проблем у роботі прикордонної і митної служб не буде, вони працюватимуть так само, як і на сухопутних ділянках. Можливо, буде спільний контроль, як зараз є з Польщею чи Угорщиною, передбачає експерт.
"Це дуже дорогий і технологічно складний проект, - каже Віктор Чумак. - Головне питання - як пройде міст по Керченській протоці і Азовському морю. Потрібно буде вирішити складні інженерні проблеми. Оскільки дано доручення прем'єру, то я гадаю, що будівництво фінансуватимуть з державного бюджету. Інвестора, який би вклав гроші в цей проект, навряд чи знайдуть, бо у нас нема закону про передачу доріг у концесію. Враховуючи складні геологічні і метеорологічні умови, міст коштуватиме у півтора-два рази дорожче, ніж подібні споруди на Дніпрі".
Раніше Gazeta.ua повідомляла, що Президент Віктор Янукович доручив прем'єр-міністру Миколі Азарову та голові Ради міністрів Криму Василю Джарти створити міжвідомчу робочу групу для підготовки рішення про будівництво транспортного мостового переходу через Керченську протоку.
Коментарі
25