За її словами, президентські законопроекти закріплюють поєднання виконавчих і контролюючих функцій регіональними держадміністраціями.
"Державні адміністрації як і раніше конкуруватимуть в боротьбі за повноваження з місцевими органами влади, як і раніше їх пригнічуватимуть і диктуватимуть свої правила гри", - відзначила вона, додавши, що "губернатор не зможе захищати загальнонаціональні інтереси, представляючи центр в регіоні".
Віра Нанівська вважає, що ситуацію ускладнює можливість зняти губернатора з посади 2/3 голоси обласної ради. "Поза сумнівом, це дуже небезпечний бартер: залишити виконавський орган у губернатора-господаря і за це дати місцевій раді можливість губернатора зняти", - підкреслила вона.
У результаті, підкреслила Нанівска, повністю виключається перспектива застосування західної демократичної моделі місцевого самоврядування.
"Коли центр на місцях представляє префект, який тільки контролює виконання законів і загальнонаціональних програм, а ніяк не розподіляє місцеві фінансові ресурси району або області. І якого, через цю виключно державну функцію, призначити і зняти може тільки президент, як гарант тій самій цілісності, соборності і ідеологічній спрямованості держави", - відзначила експерт, повідомляє ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА.
Коментарі