Близько 750 ретромашин показали 23–24 квітня на фестивалі старовинної техніки "Олд кар ленд" у Державному музеї авіації в столиці. Авто привезли з України, Польщі, Чехії, Англії.
Німецький БМВ-326 відгородили мотузкою. Має великі бічні крила. У даху — люк, закритий шкіряним тентом. Машину фотографують з десяток людей. Двоє хлопців переступають через огорожу. Відчиняють двері машини. Фотографують на мобільний телефон салон.
— Салон, як на той час, — комфортний. Для пасажирів позаду є підлокітник у спинці сидіння. Передні крісла можна відрегулювати вперед-назад. Є попільничка, прикурювач і відділення для дрібних речей, — розказує власник автомобіля харків'янин 33-річний Михайло Пошилок. На фестивалі показує машину вперше. Із братом привезли її в закритому причепі. Перед цим показував авто на виставці ретроавтомобілів у Німеччині.
БМВ зробили 1937 року. Машину придбав батько Михайла 2005-го. Реставрував її майже десятиліття.
— Авто опинилося в Україні під час Другої світової війни. Із простреленим баком для пального його знайшли в хліву радянського полковника. Потім машина потрапила в єврейську сім'ю, — каже Михайло. — Мій батько знайшов автомобіль аж у Кривому Розі. Кузов був у поганому стані, місцями гнилий. Та багато деталей добре збереглися. Майже всі вікна — рідні, як і дрібні запчастини. За технологіями і зручністю БМВ випереджало радянські авто 1950-х.
БМВ-326 є першою моделлю німецької марки з обтічним кузовом. Розганяється до 110 км/год.
— Я розганявся до 90, — каже Михайло. — Із братом їздимо автомобілем близько 50 кілометрів на місяць. Робимо це, щоб усі системи машини працювали. Жодне авто не має стояти.
Вартість такої машини серед колекціонерів від $80 тис. — понад 2 млн грн.
7,6 мільйона гривень коштує радянський лімузин
— Цінуються автомобілі з малим пробігом і мінімальним втручанням власника в конструкцію авто. Якщо "Волга" в хорошому стані коштує 10 тисяч доларів — 253 тисячі гривень, то з автоматичною коробкою передач — удвічі більше. Бо таких випустили всього декілька, — каже керівник клубу технічної класики "Олд кар сервіс" 37-річний Павло Лозовенко. — Найдорожчі в Україні — радянські машини представницького класу. Їх є небагато, зібрані вручну. Майже кожен екземпляр — унікальний.
У Києві є лімузин-кабріолет ЗІС-110Б 1945 року випуску. На ньому збереглася рідна фарба. Стан — ідеальний. Належав Київському військовому округу. Потім власником була відома людина. Зараз машину продають за $300 тис. — 7,6 млн грн.
Коментарі