Ексклюзиви
четвер, 28 березня 2013 10:29

Через введення спецмит якість українських машин може погіршитись

Через введення спецмит якість українських машин може погіршитись
Олег Омельницький вважає, що Після запровадження спецмита нові імпортовані в Україну бензинові машини із обсягом двигуна 1-2,2 літра подорожчають.Фото: autocentre.ua

Міністерство економічного розвитку і торгівлі запровадить додаткове мито до вже існуючого на автомобілі іноземного виробництва. Рішення набуває чинності 13 квітня.

Залежно від об'єму двигуна мито становитиме 6,4-12,9% вартості авто. Дизельні моделі митом не обкладатимуть.

Після запровадження спецмита нові імпортовані в Україну бензинові машини із обсягом двигуна 1-2,2 літри подорожчають, прогнозує директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький.

В інтерв'ю Gazeta.ua він розповів про механізм нарахування спецмита на іномарки та наслідки його впровадження.

- Як розраховуватимуть спецмито?

- Із автомобілів із двигунами обсягом 1000-1500 куб. см стягуватимуть спецмито 6,46% від вартості авто, із машин, обладнаних двигуном обсягом 1500-2200 куб. см - 12,95% від вартості автомобіля. Це головні умови. Із машин, обладнаних дизельними двигунами, мито не стягуватимуть, бо аналогів в Україні не виробляють

- Навіщо уряд вводить спецмито на автомобілі іноземного виробництва?

- Хоче таким чином захистити українського автовиробника. Адже після введення Росією в серпні минулого року утилізаційного збору продаж українських машин у Росії суттєво зменшився. Виробництво українських автомобілів скоротилося вдвічі. У грудні зупинявся КрАЗ. У лютому - ЛАЗ. Завод "Богдан", де виробляють "хюндаї" та "лади" - на межі банкрутства. Але якби спецмит не ввели, за рік-півтора всі українські заводи зупинилися б. Їхні працівники втратили б роботу.

- Як введення спецмита поліпшить стан українського автопрому?

- Після запровадження спецмита іномарки подорожчають, отже, розрив у вартості українських машин та іноземних збільшиться на 10-15%. Зараз, наприклад, "ЗАЗ Віда" коштує 88 900 гривень. Французька машина такого ж класу Renault Logan - 97 900 гривень. Після введення мита Logan подорожчає приблизно на 8-10 тисяч і український автомобіліст, швидше за все, купить дешевшу "віду". Звісно, введення спецмита одразу не підніме український автопром. Але принаймні спад продажів і виробництва припиниться.

- Як вплине введення спецмита на розвиток української автопромисловості?

- Спецмито - це перший крок до підтримки вітчизняного автовиробника. Якщо далі кроків не робити, обмежитися лише спецмитом, то якість збирання українських машин почне погіршуватися. Моделі на заводах спрощуватимуть, а ціни лишатимуть такими, як зараз. У наших машин за ціною все одно не буде конкурентів. Щоб такого не сталося, уряд має створити пільгові умови оренди землі для іноземних автовиробників, звільнити їх від ПДВ на певний час. Тоді світові бренди почнуть будувати в Україні сучасні заводи. Їхні машини конкуруватимуть із нашими.

- Невже українська автопромисловість не може існувати самостійно, виробляти автомобілі вітчизняної розробки?

- На жаль, уже ні. Національного автомобіля як "таврія", "славута", ми вже не створимо. Бо для цього потрібна конструкторська школа й мільярди доларів на проектування, купівлю обладнання та будівництво підприємств. Єдиним шляхом розвитку автомобільної галузі в Україні лишається створення спільних підприємств із світовими автовиробниками. Тоді провідні автобренди будуватимуть у нас свої заводи і навіть якщо співпраця з ними не складеться, їхнє сучасне обладнання залишиться в Україні. Це набагато краще, ніж крупновузлове збирання машин. Для цього високих технологій не потрібно. З 2005 року таким чином розвивають автопром в Росії - там вже побудували заводи Hyundai, Volkswagen, Kia та інші.

- Спрогнозуйте, будь ласка, ситуацію на українському автомобільному ринку, яка виникне після впровадження спецмит.

- Цьогоріч автосалони продадуть більше дизельних іномарок. Їхня вартість не зросте, тому машин завозитимуть більше ніж зараз. Можуть зникнути з ринку імпортні бензинові моделі, яких продали найменше минулого та позаминулого років. Протягом весни попит на машини іноземного виробництва збільшиться мало не наполовину. Тоді ще на складах залишаться автомобілі за старою ціною. Починаючи із червня, продажі іномарок суттєво впадуть, бо на всіх іномарках вже стоятиме новий цінник із урахуванням спецмита. Імпортні машини подорожчають на 10-11%. До середини осені автосалони почнуть боротися із малими продажами - оголошуватимуть акції та знижки. Стосовно продажу українських машин, то їхні продажі в Україні суттєво не збільшаться, але й не знизяться. Це головна мета уряду.

Зараз ви читаєте новину «Через введення спецмит якість українських машин може погіршитись». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

15

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі