вівторок, 02 жовтня 2018 05:01

"Брежнєв віддав автівку доньці, бо йому не подобався яскравий колір"
2

”Форд Модел Т” привезли на фестиваль ретроавтомобілів ”ОлдКарЛенд”. Це перша машина, яку ви- ­робляли на конвеєрі
Фото: Олена Капнік
Мотоцикл ”Прем’єр” 1925 року випуску показали на фестивалі ”ОлдКарЛенд” у Києві. Його привезли із запорізького музею техніки Богуслаєва. Двоколісний транспортний засіб випускали в Австро-Угорщині. На такі ставили одноциліндрові 348-кубові або двоциліндрові 744-кубові двигуни. Техніку з потужнішим силовим агрегатом поставляли в Чехословацьку армію.

— Пам'ятаю це авто з дитинства. Бачив, як на ньому їздили містом. У кінці 1990-х вирішив придбати. П'ять років торгувався з господарем, — говорить реставратор 53-річний Василь Панкратов із міста Дніпро. Стоїть біля бірюзового американського купе "Шевроле Бель Ейр" 1955 року в третьому павільйоні столичного виставкового центру ВДНГ. Там 28–30 вересня пройшов фестиваль ретромашин "ОлдКарЛенд".

— Автомобіль, за легендою, генсеку Компартії СРСР Леонідові Брежнєву подарував Микита Хрущов. Брєжнєв віддав "Шевроле" доньці, бо йому не подобався яскравий колір і дизайн, — розповідає Василь. — Авто у власності сім'ї генсека потрапляло в аварію. На торпеді є відбитки ніг пасажира переднього місця. Кажуть, на ньому сиділа його дочка. Тріснуте лобове скло також не міняли з того часу. Весь салон — оригінальний. Навіть оббивка сидінь. На виставки одягаю на них чохли, аби "рідна" тканина не стиралася.

На фестивалі ретротехніки показали сотні раритетних машин — легковики, автобуси, мотоцикли, військову техніку. Було багато експонатів, зроблених до 1950 року.

Біля центрального фонтана виставлені "Б'юїк Спідстер" 1921 року, "Форд Модел Т" 1923-го і така ж зелена модель 1909 року випуску з іншим кузовом. У нього під решіткою радіатора стирчить ручка для запуску мотора. Капот знятий, аби видно було двигун. В Україні не більше п'яти таких машин.

— "Форд Модел Т" — перший автомобіль, який збирали на конвеєрі. Це знизило його вартість. Машини з перших партій "Фордів" коштували 1,5 тисячі доларів, пізніші — 970. За 19 років виробництва їх випустили 16 мільйонів. Крім Сполучених Штатів Америки, почали виробляти на двох заводах у Німеччині й на одному у Великій Британії, — каже 61-річний Семен Мушер із запорізького автомобільного музею "Фаетон". Стоїть біля зеленого "Модел Т". — Пробував водити таке авто — це непросто. У ньому не знайдете педалі газу та ручки коробки передач. Передачі на "Модел Т" потрібно перемикати ногами, а гальмувати й додавати газу спеціальними ручними важелями. До 1930-х "Форди" не комплектували бензонасосами. Пальне йшло до карбюратора самотоком. Коли бензину було мало в баку, водії заднім ходом заїздили на підйоми, аби двигун не заглох. Ця машина дісталася нам у поганому стані. Реставрували її півтора року. На фестивалі отримали гран-прі.

З американських автомобілів також показали великий седан "Олдсмобіл Дельта 88" 1971 року випуску. Його відновлення закінчили цьогоріч. Тривало вісім років. Біля машини поставили один із найпотужніших кабріолетів фестивалю — червоний "Шевроле Імпала" з двигуном на понад 300 кінських сил і темно-синій "Шевроле Шевель".

— Цієї осені в нас велика експозиція автівок зі США. Багато рідкісних моделей. Приїхав автоклуб "Авто Америка" з Білорусі. Їхня машина "Шевроле Монте Карло" має пнев­мопідвіску — може змінювати кліренс окремо передніх і задніх коліс, — розповідає Павло Лозовенко, 39 років, один із головних організаторів фестивалю. Показує на синьо-­білий позашляховик поряд. — Це теж американець — "Шевроле Субурбан" 1991 року. Уперше його тут виставив. Пофарбував за кілька днів до фестивалю. Радий, що встиг.

Найстаріший автобус фестивалю — ЗІС-8. Такі випускали з 1934-го по 1936 рік. Його відновив і привіз до Києва харківський клуб "Самоход".

Лівіше від сцени розташували експозицію ЛАЗів — від найстаріших до найновіших. На заході вперше показали "НеоЛАЗ" 4207DM 2018 року.

— Їхав на ньому зі Львова до Києва перед "ОлдКарЛендом". Дуже зручний, має має м'яку підвіску й сучасне оснащення. Це не ретроавтобус, але ми все одно привезли його сюди. Презентуємо, аби всі бачили — в Україні вміють робити техніку сучасного рівня, — говорить один із головних організаторів фестивалю Вадим Навроцький, 50 років. Заводить у салон "НеоЛАЗу". Там установлені червоні ортопедичні сидіння з пасками безпеки й попільничками. На зовнішній стороні спинок — перекидні столики з отвором для пляшок. Над кожним місцем є індивідуальні налаштування кондиціонера та освітлення.

За сьомим павільйоном розгорнули повномасштабний військовий табір — із гусеничною технікою, санітарними машинами, армійським наметом і польовою кухнею. Транспорт надали Міноборони та Український військово-історичний музей. Привезли два танки Т-34, один із перших радянських БТРів і "полуторки" — ГАЗ АА.

Зараз ви читаєте новину «"Брежнєв віддав автівку доньці, бо йому не подобався яскравий колір"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути