пʼятниця, 05 серпня 2011 10:10

Паперові акти на землю скасують 2013 року

Автор: фото з сайта www.kontrakty.ua
  Андрій Кошіль: ”Власники державних актів мають звернутися до управлінь земельних ресурсів, щоб отримати кадастровий номер на свою ділянку”
Андрій Кошіль: ”Власники державних актів мають звернутися до управлінь земельних ресурсів, щоб отримати кадастровий номер на свою ділянку”

Закон "Про державний земельний кадастр" підписав президент Віктор Янукович.

Земельний кадастр матиме вигляд електронної карти, у якій міститимуться дані про земельні ділянки, заповідники і заказники, лінії електропередач, корисні копалини, трубопроводи. На цю карту потім накладатимуть інші шари — карти родючості ґрунтів, забруднення важкими металами тощо. Ці дані будуть доступними для органів державної влади. Громадянин зможе дізнатися через інтернет тільки про межі земельних ділянок, їхнє цільове призначення, обмеження на використання, вид права на ділянку.

— Закон визначає, хто вестиме земельний кадастр, — роз'яснює положення документа президент Земельної спілки Андрій Кошіль, 39 років. — Зараз реєстрацією прав на земельні ділянки здійснюють районні управління Держземагентства, а обробку інформації — Центр державного земельного кадастру. З 1 січня 2012-го обліком земельних ділянок займатимуться районні управління Держземагентства. Реєстр прав власності вестиме Міністерство юстиції. А Центр державного земельного кадастру обслуговуватиме комп'ютери, геодезичну техніку, лінії зв'язку, автомобілі.

Скільки часу піде на впорядкування інформації в земельному кадастрі?

— Кадастр уже існує. Є електронна база, технічні засоби її ведення, близько 3,5 тисячі людей працюють у Центрі державного земельного кадастру. Однак у базу внесено менше половини земельних ділянок. Тому треба внести у нього інформацію про всі об'єкти. Гадаю, за рік-два кадастр унормують. Інформація з нього буде доступна для користувачів інтернету.

Кожен зможе роздрукувати інформацію про свою ділянку?

— Так, але несамостійно. Це робитимуть уповноважені особи — державні кадастрові реєстратори, нотаріуси, працівники органів юстиції. Єдине обмеження — закриють доступ до персональних даних власників.

Закон про земельний кадастр прискорить процедуру оформлення прав власності?

— Внесення до кадастру інформації про права власності відбуватиметься протягом 14 робочих днів. Робитимуть це під час оформлення правочинів. Це дуже суттєво, бо зараз оформлення може тягнутися роками.   Зараз власники державних актів мають звернутися до територіальних управлінь земельних ресурсів, щоб отримати кадастровий номер на свою ділянку. Без цього вона не буде внесена в електронну систему і на неї може з'явитися інший власник.

Людям доведеться переоформлювати документи про право власність на землю?

— Уже видані документи на земельні ділянки — акти на право власності, на постійне користування, договори оренди — не втратять законної сили. Із 2013 року людям видаватимуть виписки з кадастру — на зразок виписок із банківського рахунку. Як і в банку, операції здійснюватимуть без підтверджуючого паперового документа — акта на право власності. Особа, яка веде електронний реєстр, бачитиме наявність земельної ділянки у певної людини. Так що підстав для хвилювання немає. Паперову форму актів на землю скасують із 1 січня 2013-го.

Інформацію надаватимуть безкоштовно?

— За виписки із земельного кадастру, як і з будь-яких інших державних реєстрів, наприклад,  нерухомості, треба буде платити. Розмір платежу має затвердити Кабмін. Він не буде великий.

Влада заявляє про відкриття земельного ринку. Закон про кадастр сприятиме цьому?

— Цей закон напряму не регулює функціонування земельного ринку. Він має підвищити гарантії права на володіння землею. Якщо власник захоче продати свою землю, достатньо буде виписки з кадастру. Нотаріус, маючи доступ до електронної системи кадастру, перевірить, чи не перебуває ця ділянка в заставі. Інформація про продаж одразу вноситься в систему. Виписка з кадастру так само є підставою для встановлення права власності у судових суперечках за межу.

Зараз ви читаєте новину «Паперові акти на землю скасують 2013 року». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

4

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути