Аеропорт "Бориспіль" включено до переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію.
Як повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури, таке рішення викладене у постанові Кабінету міністрів "Про внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію", прийнятій 26 вересня.
"Концесія дозволить забезпечити необхідний довгостроковий приватний капітал для фінансування розвитку аеропорту, залучити експлуатантів міжнародного рівня і, відповідно, забезпечити створення міжнародного хабу на базі міжнародного аеропорту "Бориспіль", - зазначено в повідомленні.
При цьому Мінінфраструктури вбачає за доцільне передачу в концесію цілісного майнового комплексу (ЦМК) аеропорту, а не окремо визначеного майна.
"Це дозволить не лише комерційно експлуатувати новозбудований термінал, а здійснювати комплексний розвиток всього аеропорту. Крім того, майбутній концесіонер має отримати український сертифікат експлуатанта аеропорту", - вважають у Мінінфраструктури.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні знову почав дорожчати євро, курс долара майже не змінився
Передбачається, що концесіонер спрямує у розвиток об'єкта інфраструктури в найближчі два роки не менше 2,3 млрд грн. Оскільки договори концесії укладаються на термін не менше 10 років, очікується, що лише за перші 10 років бюджет отримає не менше 1,5 млрд грн концесійних платежів. Виплати по зовнішнім вже існуючим запозиченням у розмірі 4,8 млрд грн аеропорту будуть здійснюватися майбутнім концесіонером.
Після закінчення проекту всі збудовані в межах концесії нові об'єкти інфраструктури залишаться в розпорядженні держави, уточнили в Мініфраструктури.
У відомстві пообіцяли, що концесіонера-експлуатанта з досвідом управління міжнародного рівня буде обрано на конкурентних засадах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ан-70 більше не вироблятимуть в Україні
"Умови концесійного конкурсу відповідно до постанови розроблятиме Міністерство інфраструктури України. У самому концесійному договорі, зокрема, буде передбачено зобов'язання концесіонера щодо внесення додаткових інвестицій та забезпечення погашення вже існуючих боргових зобов'язань ДП МА "Бориспіль". Серед інших обов'язкових умов - забезпечення безпеки польотів, підвищення рівня наземного обслуговування, належного надання послуг у сфері авіаційного транспорту. Крім того, в договорі будуть закріплені і соціальні аспекти: концесіонер буде підвищувати рівень продуктивності праці трудового колективу, зайнятості та збереження існуючих на момент укладання концесійного договору соціальних гарантій", - зазначили в Мініфраструктури.
Рішення про надання концесії прийматиметься за результатами проведення консеційного конкурсу Кабінетом Міністрів України.
Крім того, аеропорт "Бориспіль" буде трансформовано у міжнародний хаб: для цього планується залучити професійного експлуатанта з міжнародним досвідом роботи.
У першу чергу мова йде про розширення термінального комплексу "D", добудову трансферної зони та термінальної частини з обслуговування внутрішніх рейсів. Така добудова, за попередніми оцінками, передбачає капітальні вкладення у розмірі 1 млрд грн.
Коментарі
10