
Вірусні відео про їжу, у яких часто знімаються стрункі люди, котрі поїдають велику кількість їжі, можуть формувати уявлення глядачів про їжу та стандарти тіла на глобальних платформах.
Дослідники з австралійського Університету Фліндерса оцінили відео про їжу, включаючи харчові проблеми та вміст ASMR (автономна сенсорна реакція меридіану), на трьох основних платформах обміну відео (YouTube, TikTok і Bilibili), щоб зрозуміти потенційний вплив такого контенту на глядачів, пише sciencedirect.
Їхні висновки вказують на те, що ведучими цих відео є переважно молоді люди європеоїдної або азійської національності. У багатьох відео розповідається про переїдання або нездорову харчову поведінку, і приблизно половина зображує людей із худорлявою статурою (47,2% худих, 27,8% середньої статури). Дослідники попереджають, що перегляд і взаємодія з цим контентом може вплинути на зовнішність і харчові звички глядачів, особливо серед молодшої аудиторії.
Соціальні медіа налічують понад чотири мільярди користувачів, і їх пов'язують із проблемами зовнішнього вигляду та неправильним харчуванням через популяризацію ідеалів зовнішнього вигляду, таких як худорлявість і фізична форма.
Нові дослідження відео мукбангу виявили потенційний зв'язок із переїданням і обмежувальною харчовою поведінкою. Відомі платформи для обміну відео містять різноманітні ролики, пов'язані з їжею, деякі пропонують унікальні інтерактивні функції, такі як чати в режимі реального часу (функція живих коментарів на Bilibili), що можуть вплинути на сприйняття глядачів.
Теми віртуального спілкування (наприклад, "Давайте поїмо разом!") були найпоширенішими на Bilibili, де 80% ведучих зверталися безпосередньо до глядачів проти 45% на TikTok і YouTube. Дослідницька група перевірила відео, пов'язані з їжею, на трьох відомих платформах для обміну відео (YouTube, TikTok і Bilibili). Набір пошукових термінів ("mukbang", "eating challenge" і "ASMR eating") використовувався для визначення релевантних відео, а пошук проводився у квітні 2022 року з використанням фільтрів релевантності для певної платформи.
Враховувалися відео, якщо в них зображена одна чи дві особи, які їдять, мали понад 10 000 переглядів і містили аудіо та субтитри англійською чи китайською мовами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як позбутись відчуття переїдання після тривалих святкових застіль
Жінки були більш поширені на TikTok (70%), ніж на інших платформах. У більшості відео (59,4%) були представлені азіатські ведучі, зокрема на китайській платформі Bilibili. Відеозйомки були в основному в приміщенні (72,2%), часто вдома або на студії.Азіатські солоні страви були найбільш споживаними видами їжі (52,2%), потім фрукти/овочі (41,7%) і фастфуд (23,3%).
Bilibili переважно демонстрував азіатські страви, а TikTok показував менше варіантів споживання фруктів і овочів.
Переїдання (понад три прийоми їжі) з'явилося в 71,7% відео. На YouTube, де переїдання фігурує приблизно в 90% відео, також була найбільша частка, які демонструють дуже великі шматочки та швидке поїдання.
Небезпечна харчова поведінка, наприклад надмірне вживання солодкої їжі, спостерігалася в 36,7% відео (73,3% на YouTube).
Постійне переїдання приносить немало проблем. Апетит можна зменшити, дотримуючись простих правил, якими поділилася дієтолог Оксана Скиталінська. Припинити переїдати дуже складно, особливо, коли скрізь багато висококалорійної та легкодоступної їжі.
Треба усвідомлено наповнювати свою тарілку та класти до рота щось їстівне. Коли щось читаєш або дивишся в екран монітора, рука автоматично тягнеться до їжі, яка, зазвичай, не дуже здорова та корисна. Але увага у такі моменти зосереджена на цікавому сюжеті.
Коментарі