Міністерство залізниць Китаю планує за наступні три роки витратити 900 млрд. юанів (близько $150 млрд) на будівництво 9,2 тисяч кілометрів високошвидкісних залізниць. До кінця 2012-го року загальний кілометраж залізниць для пасажирських перевезень досягне відмітки в 13 тисяч кілометрів. За цим показником Китай готується обійти Японію та Німеччину і вийти на провідне місце у світі.
Нагадаємо, що Китай почав, опираючись на закордонні технології, будувати швидкісні залізниці лише у 2004-му році. А в 2008-му році була побудована залізнична магістраль Пекін - Тяньцзінь, потяги якої розвивають швидкість до 350 км/год. Як запевняють китайські інженери, проект залізниці був заснований виключно на китайських розробках і патентах.
Після успішного досвіду роботи на ділянці Пекін - Тяньцзінь були побудовані швидкісні залізниці Чженьчжоу - Сіань, Нінбо - Тайчжоу - Веньчжоу, а також найдошга у світі швидкісна залізнична магістраль Ухань-Гуанчжоу (довжина - понад 1000 км, швидкість поїздів - до 350 км/год). Такі успіхи даються ціною величезних фінансових вкладень: лише на залізницю Пекін - Шанхай було витрачено близько 18 млрд. доларів.
Мета такого будівництва - охопити основні регіони Піднебесної мережею з швидкісних залізничних артерій. Втім, ці плани не знаходять повного схвалення всередині країни: багато хто вважає, що в Кітаї, де на кожного жителя припадає в середньому по два сантиметри залізниць, доцільніше посилено будувати звичайні залізні дороги, а не вкладати величезні капітали в дорогі престижні проекти.
Коментарі