Командир Боїнга-737 Іван Рябоштан, 50 років, який працював у компанії "АероСвіт", змушений шукати нову роботу, маючи за плечима понад 17 тисяч годин нальотів.
Про це він розповів в інтерв'ю Gazeta.ua.
Яка ситуація зараз у вас на роботі?
Немає зараз у нас вильотів. Мусимо виходити на різні акції протесту. Але мені здається, що це вже, як крик душі. Тому що мітингувати треба було йти місяців два-три тому. Тоді ще компанія була трохи живою. А зараз, коли вже її добили, то все марно.
На вашу думку, хто винен у розвалі авіакомпанії?
Послідовність Коломойського була помітною ще набагато раніше. Коли він спочатку прийшов і розвалив компанію "Дніпроавіа". Є такий старий анекдот, коли ковбой забігає в салон і каже: "Налийте, доки не почалося". Налили одну, другу, третю, четверту, а потім питають, хто платитиме за це. А той: "О, почалося". Те ж саме Коломойський, таке враження, що дізнався про цей анекдотик і в такий спосіб розвалив "Дніпроавіа". Опісля він аналогічно збанкрутував дві європейські авіакомпанії. Згодом прийшла черга "ДонбасАеро", а тепер ми. Наступною буде МАУ.
Чи маєте якісь надії на владу у вирішенні проблеми з "АероСвітом"?
Звісно, ні. Прикро, що держава не хоче звертати увагу на всі ці речі, коли знищуються такі кити авіації. Їх убивають, а це, по-перше, багато людей, а по-друге, авіація України й усім на неї наплювати. Перший президент Кравчук колись казав, що авіація Україні не потрібна. Коли він її всю розігнав, і льотчики змушені були просити роботи де завгодно. Я тоді майже 10 років Африкою поневірявся, доки повернувся додому. Зараз знову розганяють велику армію льотчиків. Та "святе місце порожнім не буває" – на нього прийде хтось інший, скажімо, Росія. Вони займуть це небо, але вже не ми.
Як давно працюєте пілотом? Скільки вам заборгувала компанія?
Літаю з 1985 року. Зараз на Боїнгу-737, раніше на АН-24, АН-32 і АН-36. Загалом маю понад 17 тисяч годин нальотів. Востаннє виходив у рейс 3 січня, коли прилетів із Москви. Компанія заборгувала мені три місяці зарплати, плюс відпускні.
Що плануєте робити надалі? Чи шукатимете нову роботу?
А нема з чого зараз шукати. Є компанія, наприклад, "ЮТеєр", є МАУ. Але я туди принципово не хочу йти. Вони якось не по-людськи вчинили. Почали льотчиків опускати нижче плінтуса, влаштовувати їм там "конкурс краси", що називається. Тобто сьогоднішніх лінійних пілотів вони називають уже не льотчиками, а кажуть їм, щоб заново здавали екзамени і т. д.
Можливо, є варіанти працевлаштування за кордоном?
Так, є ще варіанти шукати на стороні десь за кордоном, скажімо, у Росії. Але прикро, що коли тобі вже 50 років і хотілося б усе-таки, як казав Верещагін, "достойно зустріти старість дома", а не на стороні, як циган там... Однак доводиться зараз знову згадувати колишнє і, як ото 10 років "африками" поневірявся, точно так змушений іти на сторону, за кордон кудись і шукати там роботу.
Нагадаємо, Господарський суд Київської області наприкінці минулого року відкрив провадження у справі про банкрутство компанії "АероСвіт" за заявою самого авіаперевізника. Компанія скасувала десятки рейсів, у результаті чого сотні пасажирів не могли дістатися до пункту призначення.
Днями кількасот бортпровідників, авіатехніків і пілотів "АероСвіту" мітингували біля адміністрації президента, вимагаючи збереження робочих місць, припинення штучного банкрутства авіакомпанії, її незаконної реорганізації й масового скорочення співробітників, а також погашення заборгованості працівникам по заробітній платі.
Коментарі
20