понеділок, 18 липня 2011 07:15

У кілометр нової дороги вкладають 40 мільйонів гривень

Автор: Фото: Леся МЕЖВА
  Начальник управління розвитку інфраструктури обласної держадміністрації Володимир Корпан запевняє, що до Євро-2012 відремонтують три основні траси області
Начальник управління розвитку інфраструктури обласної держадміністрації Володимир Корпан запевняє, що до Євро-2012 відремонтують три основні траси області

В області одночасно почали ремонти доріг на основних трасах — зі Львова на Раву-Руську, Краківець та Шегині. Говоримо про це з начальником управління розвитку інфраструктури обласної держадміністрації Володимиром Корпаном, 48 років. Він на посаді дев'ять місяців.

— Раніше ми переважно робили ямкові ремонти. І це не давало результату, бо покриття 12-річної давності вже не витримує навантаження. Тут залатали — а воно починає руйнуватися навколо залатаного шматка. На Львівщині найбільша сітка доріг, порівняно із сусідніми областями. А фінансувалися завжди всі області приблизно однаково. Цього року ми отримали від уряду порівняно багато, на рівні  Київської, Донецької, Луганської областей. Надійшло 140,5 мільйонів гривень. Із них 40 мільйонів виділено на Львів. 75 — на міста, що братимуть участь у Євро — Стрий, Дрогобич, Трускавець, Борислав. Кожен район області отримав по 775 тисяч.

Чи правильно ділити на всіх однаково?

— Серед депутатів та керівників завжди є різні думки. Одні кажуть узяти суму, яку може дати область, і зробити нехай одну дорогу, проте капітально. Аніж латати скрізь по трошки. Інша думка: а чим гірші інші райони, що їм доведеться ще 10–20 років чекати, доки виділять гроші і на них?

Також ми пропонували виділяти кошти залежно від кількості доріг та зареєстрованих у районі автотранспортних засобів. Тоді Пустомитівський район отримав би значно більше, ніж, наприклад, Турківський, де рух не такий інтенсивний. Але ж люди там не гірші. Чому вони мають страждати і їздити розбитими дорогами через те, що район депресивний? Тому позиція голови облдержадміністрації — усім однаково.

Основні траси встигнуть зробити цього року?

— Ні. На дорогу на Раву-Руську на цей рік виділено 220 мільйонів, решту робитимуть навесні, щоб до Євро встигнути. Так і по інших напрямках. На Краківецьку піде цьогоріч 24 мільйони, на Шегині — 12.

— Обіцяли до Євро зробити об'їзну Львів–Краківець через Жовківський район.

— Минулого року гроші з Кабміну надійшли, але поки витримали умови тендеру, настав листопад. Кошти повернули державі. Цього року їх не передбачили. Стверджувати, що її ось-ось робитимуть, не можу, але можемо сподіватися.

Люди кажуть, що ми зволікаємо з ремонтами. Не все так просто. Є умови, які ми мусимо виконати. Тендерні процедури тривають півтора місяця.

Що буде з об'їздом Городка?

— Там виникли непередбачувані обставини – виявили плавун. Спочатку треба провести геологічні роботи. Зараз про це не йдеться.

Як виглядатимуть нові дороги?

— Це буде звичайний асфальтобетон товщиною шість сантиметрів. Дві смуги.

Їх роблять турки?

— Турецька фірма "Онур" прокладає рава-руську і краківецьку дорогу. У Жовківському районі працюють 370 одиниць техніки, 25 іноземців і 35 українців. Мають два асфальтні заводи — у Пустомитівському районі потужністю 210 тонн на годину і в Жовківському — 250 тонн.

У напрямку Краківця діє завод на 300 тонн на годину. Там задіяно 47 одиниць техніки.

Дорогу на Шегині робить українська фірма "Будімекс-автодор". Має асфальтнобетонний завод потужністю 160 тонн у Львові. Там задіяні 36 людей, 21 одиниця техніки. Зарплати в цій галузі приблизно скрізь однакові — у межах 2 тисяч гривень.

Хто стежить, щоб гроші витрачали ефективно, а будматеріали не розкрадали?

— При облавтодорі є служба доріг. Це спеціалісти, які з першого погляду бачать, чи добра консистенція суміші, чи засипана потрібна товщина піску. Вони їздять по ділянках, які ремонтуються, і слідкують за якістю. Ясно, що виникають непередбачені витрати — подорожчає пальне, десь треба провести додаткові геологічні дослідження. Тоді по заявці фірми ми даємо додаткове фінансування. Перш, ніж проводити тендери, знайомилися з роботою підприємств. Їздили на трасу Київ — Чоп, яку робили "Онур". Нам сподобалося.

У скільки обходиться кілометр дороги?

— Один кілометр коштує 40 мільйонів гривень. Це не тільки ціна будматеріалу. Сюди також входить вартість проектування, дослідницькі роботи, планування, укріплення, пальне. Догляд доріг протягом року обходиться автодору в десятки мільйонів.

Зараз ви читаєте новину «У кілометр нової дороги вкладають 40 мільйонів гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути