Ексклюзиви
четвер, 03 лютого 2011 17:25

Шкільні автобуси ламаються через неякісне пальне

Автор: фото: Наталія БОНДАР
  Щодня шкільний автобус із Гадяцької школи №3 проїжджає 100 кілометрів
Щодня шкільний автобус із Гадяцької школи №3 проїжджає 100 кілометрів

Директори сільських шкіл нарікають, через неякісне пальне часто псується паливна система "Богданів". На Полтавщині бракує 160 шкільних автобусів. Більшість із тих, що закупили протягом останніх років, у незадовільному стані.

— Звідки у селах нормальне пальне, — сміється Олександр Касяненко, начальник Черкаського підприємства, що здійснює гарантійне обслуговування автобусів "Богдан". — Траплялося, поставили "Богдан" на рейс, через кілька днів міняли всю паливну систему. Хоча такий автобус найбільш надійний для перевезення дітей. Його ресурс — мільйон кілометрів, "Еталона" тільки 350 тисяч. Деякі установи за гроші роблять документи на "газелі" і ставлять їх на перевезення школярів. Хоча такими машинами дітей взагалі не можна возити.

Освітяни кажуть, транспорту з натяжкою, але вистачає. Коли закриватимуть сільські недоукомплектовані школи, дітей знову не буде чим підвозити.

У загальноосвітній школі в селі Манжелія на Глобинщині навчаються діти із семи сіл. Школярів підвозять "Богданом" і "газеллю". Аби довезти всіх, роблять по кілька ходок.

— Щодня "Богдан" пробігає 96 кілометрів, "газель" — 136, — каже директор Манжеліївської школи 48-річний Віктор Чаленко. — Це дуже багато. Дітей  супроводжує вчитель. Автобуси комфортні, нові. З перевезенням дітей у селах дві проблеми — розбиті дороги і неякісне пальне. Маленьку "газель" обрали не дарма. Село Ламане, звідки забираємо дітей, розташоване у низині. Щоб туди заїхати, треба спуститися по крутому схилу. Дорога розбита. Зимою не посипається. Автобус там просто не пройде.

Якщо учень живе за 3 км від школи, його мають підвозити. Багатьом школярам доводиться самим добиратися маршрутками.

— Уже півтора місяця, як наші діти до школи та гімназії добираються самі. Раніше возили автобусом місцевої агрофірми. Як став новий директор, усе відмінив, — каже 56-річний Василь Котенко із села Тищенки на Шишаччині.

У районному центрі навчаються 30 дітей із сіл Тищенки і Велика Бузова Шишацького району.

— Рік тому серйозно перехворів син. Лікарі казали, аби вчився дома. Та йому до дітей хочеться, — продовжує чоловік. — Вранці прокидається о пів на сьому. Виходить на маршрутку. Повертається зі школи близько п'ятої вечора. Заморюється дуже. У морози маршрутки погано ходили. Син дзвоне, каже: "Замерз, не можу встояти.  Вертатимусь сьогодні додому".

У селі Велика Бузова є загальноосвітня школа. Батьки, чиї діти навчаються у Шишаках, не хочуть туди переводити школярів. Пояснюють, у сільській школі  гірша якість навчання.

— Немає можливості дітей возити за 17 кілометрів у Шишаки, — пояснює Тетяна Хлєвная, заступник генерального директора агрофірми Довженка, яка раніше возила школярів. — Бензин дорожчає щодня.

Керівництво Полтавщини за наступні п'ять років планує закупити для місцевих шкіл 50 автобусів за кошти обласного бюджету. Крім цього, райони мають намір закупити додатково 90 автобусів. Керівник обласного управління освіти Володимир Мирошниченко каже, врахували підвезення школярів у разі закриття малокомплектних шкіл.

Зараз ви читаєте новину «Шкільні автобуси ламаються через неякісне пальне». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути