Ексклюзиви
понеділок, 23 березня 2009 17:44

До Ліберії відправлять непідготовлених пілотів

Автор: фото: Віталій ГРАБАР
  Більшість вертольотів у військовій частині біля Бродів на Львівщині стоять тепер зачохлені. Бойові чергування несуть лише три гвинтокрили
Більшість вертольотів у військовій частині біля Бродів на Львівщині стоять тепер зачохлені. Бойові чергування несуть лише три гвинтокрили

Другий місяць у третьому вертолітному полку в райцентрі Броди на Львівщині тривають навчання військових пілотів. Вони готуються до миротворчої місії у Ліберії. Льотчиків учать на тренажерах, бо в полку немає пального: уряд через кризу обмежив фінансування Міністерства оборони.

На аеродромі за містом кількадесят гелікоптерів стоять у чохлах. Бойове чергування несуть лише три з них — два Мі-24 та один Мі-8.

— Зараз усі польоти "законсервували", — розповідає "ГПУ" полковник Ігор Яременко, 44 роки. — Лише час від часу піднімаємо техніку в повітря, аби перевірити, як працює. Колись мали 150 тонн пального на місяць, а тепер — 52 тонни на рік. Востаннє такий жах був у середині 90-х.

Літр авіаційного пального коштує 7–8 грн. За годину польоту згорає 900 літрів.

Військові відпрацьовують дії пілота в особливих випадках на гелікоптері-тренажері. Кабіну встановлено на першому поверсі навчальної частини. Гідравлічна установка розхитує авіатора, імітуючи політ. Усередині тренажера є панель приладів зі справжньої машини.

— Пожежа у двигуні, — оголошує в мікрофон майор 37-річний Юрій Сокорський. Пілот В"ячеслав Северилов, 31 рік, просить дозволу здійснити аварійну посадку.

— У навчанні все повинно відбуватися як насправді, — каже льотчик.

2006-го він уже служив у складі українського миротворчого контингенту в Ліберії. Каже, тоді обійшлося без надзвичайних ситуацій.

— В Африці щодня піднімалися в небо. Літали по шість годин. Перевозили продукти, гуманітарну допомогу, інколи возили іменитих персон, — веде далі Северилов. — Не знаю, як тепер буде. Треба  відпрацьовувати польоти вдень і вночі. Ми ж готуємося лише теоретично. Від нас в ООН узагалі можуть відмовитися.

Пілот пояснює: якщо по приїзді в Ліберію представники Організації Об"єднаних Націй дізнаються, що немає льотної практики, можуть не захотіти співпрацювати з українцями.

— Пілоту першого класу, аби підтримувати форму, треба 500 літрів пального на квартал. Але якщо він не літає, то вже через півроку йому потрібно 8 тонн для того, аби відновити навички, — додає Яременко. — А для самих лише навчань треба 600 тонн. Та бодай би вже хоч половину з того дали. Якщо в квітні не отримаємо пального, не встигнемо підготувати авіаторів. Через невпевненість у завтрашньому дні багато наших людей хочуть звільнитися. Я й сам щомісяця отримую по кілька пропозицій від українських компаній — іти пілотувати приватні гелікоптери. Пропонують 2,5 тисячі доларів зарплати. Відмовляюся, бо все життя прослужив державі. Минулого року під час повені врятували не один десяток людей.

Зараз льотчики відбувають наземну підготовку. Стріляють, метають гранати, проходять медичне обстеження.

Ротація українських миротворців розпочнеться в першій декаді червня. Кількома авіарейсами впродовж двох тижнів до Ліберії перевезуть 300 військовиків.

Зараз ви читаєте новину «До Ліберії відправлять непідготовлених пілотів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути